Vuoden paras jouluntoivotus tuli Libresseltä

”Tylsä kalenterikoukku on ajanhukkaa, sosiaalisen median spämmäystä itsestäänselvyyksillä.” Näin kirjoitin puolitoista vuotta sitten yritysten turhanpäiväisistä juhlapyhäpäivityksistä. Voi miten riemastuinkaan nähdessäni Libresse Suomi -sivun Facebook-päivityksen tänä jouluna!

Tänäkin jouluna brändi toisensa perään julkaisi totaalisen tylsiä geneerisiä jouluntoivotuksia seuraajilleen sosiaalisessa mediassa. Olen jo pitkään ihmetellyt, olisiko täysin mahdotonta yrittää edes jonkinlaisella aasinsillalla yhdistää se jouluntoivotus omaan brändiin sen tonttu- tai lumimaisemakuvan sijaan. Kuten edellisessä aihetta käsitelleessä blogitekstissäni kirjoitin:

”Juhlapyhiin voi halutessaan tarttua, mutta keksi edes jotain omaperäistä tai suoraan yritykseesi liittyvää. Mielellään täytä molemmat kiinnostavuuden kriteerit.”

Rohkeus somessa palkitaan

Ennen jouluaattoa en seurannut Libresse Suomen Facebook-sivua, mutten voinut välttyä näkemästä heidän jouluntoivotustaan. Niin moni tuttavani nimittäin tykkäsi päivityksestä, että se nousi myös minun aikajanalleni näkyviin. Libresse oli päättänyt olla rohkean omaperäinen ja yhdistää jouluntoivotuksensa oman tuotteensa konteksiin:

 

Hyvää Joulua ja Riemukasta Uutta Vuotta! Tässä on teille pieni lahja meiltä – tulosta, leikkaa ja väritä mielesi mukaan. Lisää pieni naru ja vóila, sinulla on upea koriste joulukuuseen! 😉

Julkaissut Libresse Suomi 22. joulukuuta 2015

(Jos kuva ei näy, klikkaa yllä olevaa linkkiä)

Kyllähän tämä kuva nyt pysäytti! Hetken mielessä kävi ajatus siitä, onko tämä nyt täysin sopimatonta, mutta miksi olisi? Kuvan motiivi ja Libressen tuotteet ovat suorassa yhteydessä toisiinsa. Lisäksi kyseessä on paitsi kaunis myös juhlinnan arvoinen asia, jota on turha piilotella. Miksei tätä siis voisi ripustaa kuuseen?!?

Libressen veto oli niin rohkea, että pohdin myös oliko tili hakkeroitu tms. Etenkin, kun sivun aiemmat päivitykset eivät omaperäisyydellään päätä huimaa. Nyt viikko joulun jälkeen kuva on sivulla edelleen, joten eiköhän se ollut ihan virallinen päivitys. Vain virkistävän erilainen sellainen.

IMG_0241

Vastaanotto oli huima: Päivityksellä on tähän mennessä yli 1200 tykkäystä, 715 kommenttia sekä 350 jakoa. Hienointa oli se, että kuva sai ihmiset repeämään niin kovasti nauruun, että halusivat heti jakaa päivityksen tietyille kavereilleen tägäämällä heidät kommenttikenttään. En muista milloin olisin nähnyt yhtä vilkasta tägäämistä. Jaettu ilo on paras ilo. Varsinkin jouluna!

Toivotan kaikille lukijoilleni oikein hyvää vuotta 2016! Tässä vähän surumielinen, mutta kaunis uuden vuoden laulu Sugababeseilta:

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

w

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s